Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צור קשר

צריך עזרה?

השאירו פרטים ונחזור בהקדם!

    עורך דין בניה לא חוקית

    לא מעט אנשים, מוצאים את עצמם ביום בהיר מואשמים בעבירה של בניה או שימוש ללא היתר. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי הן במצב בו רכשו נכס שקיימות בו עבירות בניה שנעשו עובר לרכישה על ידי המוכר מוצא את עצמו מואשם בעבירת שימוש ללא היתר, או במצב בו יעוד הקרקע משמש למטרה מסויימת כגון מגורים ומתבצע במקום שימוש שונה מהיעוד המותר כגון שימוש מסחרי כמובן במצבים בהם מתבצעות תוספות בניה בנכס כגון בניית מחסן או סגירת מרפסת.

    מבצעי עבירות בניה מכל סוג חשופים להעמדה לדין פלילי, לרישום פלילי וקנסות גבוהים. על פי החוק, ניתן להטיל את האחריות הפלילית לביצוע העבירה על בעל המבנה, על המחזיק והמשמש בו בפועל והן על בעלי המקצוע שהיו מעורבים בתכנון ובבניית המבנה הבלתי חוקי. המשמעות לכך היא שאם יש נכס בבעלותי המושכר לאדם אחר והוא מבצע בו עבירות בניה או שימוש ללא היתר, אני יכול להיות חשוף לכתב אישום פלילי מכח היותי בעל המקרקעין.

    לכן, במצבים כאלה, מומלץ לקבל יעוץ מעורך דין בניה לא חוקית כבר בשלב הראשוני לפני מתן עדות בפני הועדה המקומית לתכנון ובניה שהרי כלל הראיות בתיק ישפיעו על החלטת הועדה האם לנקוט כנגדך בהליך משפטי, מנהלי או פלילי, וכן ישפיעו בהמשך הדרך על ביסוס קו ההגנה בתיק, ככל שיוגש כתב אישום מדובר בהליך פלילי בעל משמעויות מרחיקות לכת לנאשם ומשפחתו. עורכת הדין רעות אביטל היא המומלצת לייצוג וליווי במצבים אלה.